لوگو ایران یراق

ساعات کاری

شنبه تا پنج‌شنبه: ۰۹:۰۰ الی ۲۰:۰۰

تفاوت شیشه لمینت و سکوریت
تفاوت شیشه لمینت و سکوریت

امروزه دیگر خبری از شیشه های معمولی در ساختمان های مسکونی، تجاری و … نیست. شیشه های معمولی سریع می شکنند و در صورت شکستن، خطرات بریدگی را برای افراد به همراه خواهند داشت. با پیشرفت دانش بشری امروزه شیشه های جدید و به روزتری طراحی، تولید و روانه بازار شده است که از کیفیت بالایی برخوردار هستند. این شیشه ها به دلیل کیفیت بالایی که دارند، برای شیشه های ایمنی در برخی از مکان ها نظیر درب های پاسیو، درب های مغازه تجاری، درب های بالکن و …. استفاده می شوند. در ادامه با ما همراه شوید تا به بررسی هر دو شیشه بپردازیم و در ادامه نیز تفاوت شیشه لمینت و سکوریت را مورد بررسی قرار دهیم:

معرفی شیشه لمینت

معرفی شیشه لمینت

شیشه های سکوریت و لمینت، جزء دسته های شیشه های با کیفیت و با دوام هستند. هر دوی این ها در  ساختمان های مسکونی و تجاری برای حفظ ایمنی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. تفاوت شیشه لمینت و سکوریت بیشتر به قیمت، کاربرد و نوع مواد اولیه در این دو شیشه مربوط می شود. شیشه لمینت حالت لایه لایه دارد، در واقع در زمان ساخت این شیشه از یک لایه پلاستیک و یک لایه شیشه استفاده می شود. اگر به طور موشکافانه بخواهیم این شیشه را بررسی کنیم باید بیان کنیم، این شیشه شبیه یک ساندویج و یا کیک بوده که از چند لایه تشکیل می شود. در ترکیب چند لایه این شیشه ها از لایه پلاستیکی یا پلی وینیل بوتیرال به کار رفته است. با وجود لایه لایه بودن این شیشه، دوام و مقاومت بالایی دارد و به راحتی نمی شکند. تفاوت شیشه لمینت و سکوریت بیشتر در ساختار اولیه و فرآیند تولید این دو شیشه دیده می شود.

ویژگی های شیشه های لمینت

  • شیشه های لمینت به راحتی نمی شکنند و در صورت اعمال فشار و ضربه زیاد، اگر بشکنند مانند شیشه های معمولی به اطراف پراکنده نمی شوند. بلکه به صورت یکپارچه در همان محدوده به روی زمین می ریزد.
  • شیشه لمینت از چند لایه محکم و با دوام کنار یکدیگر تشکیل شده اند.
  • عایق صوتی خوبی هستند و میزان سروصدای کمتری را به داخل ساختمان منتقل می کنند.
  • طیف رنگی متنوعی دارد و در مکان های مختلف به کار می رود. از شیشه لمینت به دلیل کارآیی بالایی که دارد، برای حفظ ایمنی در مکان هایی از قبیل سقف های شیشه ای، شیشه جلو اتومبیل، نرده های شیشه ای بیشتر استفاده می شود.

معرفی شیشه سکوریت

شیشه سکوریت بر اثر گرما و تحت فشار قرار دادن شیشه های معمولی طی فرآیند حرارتی تولید می شوند. در واقع فرآیند حرارتی بر روی شیشه های معمولی، یک نوع باز پخت مجدد محسوب می شود و بدین شکل مقاومت شیشه های معمولی چندین برابر می شود. این شیشه ها به دلیل حرارت زیاد مقاومت زیادتری نسبت به شیشه های معمولی به دست می آورند.

ویژگی های شیشه سکوریت

  • انعطاف پذیری بالایی دارد و به راحتی خم می شود.
  • در برابر عوامل طبیعی از قبیل باد مقاومت بالایی دارد.
  • در صورت شکستن، به مکعب های گرد تبدیل می شود و حالت برندگی ندارد.
  • از شیشه سکوریت در لوازم خانگی، شیشه های خودرو، صفحه نمایش رایانه ها و تلفن همراه مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به تفاوت شیشه لمینت و سکوریت می توان بیان کرد که: این دو شیشه تفاوت چندانی با هم ندارند و از هر دوی این شیشه ها برای حفظ ایمنی بیشتر ساکنین از خطر سقوط از ارتفاع و همچنین کاهش خطر بریدگی استفاده می شود.

تفاوت شیشه لمینت و سکوریت

تفاوت شیشه لمینت و سکوریت

شیشه لمینت و شیشه سکوریت از برند یو پی وی سی از شیشه های با کیفیتی هستند که در پروژه های زیادی به کار می روند. در ساختمان های تجاری برای امنیت افراد از خطر سقوط از ارتفاع، بهتر است از شیشه لمینت استفاده کنید. همان طور که در متن بالا بیان کردیم شیشه لمینت ساختار چند لایه ای دارد که هر کدام از این لایه ها پلاستیک و یا وینیل است که به صورت یکپارچه بر روی هم قرار گرفته اند. به همین خاطر در برابر هر گونه فشار و صدمه ای مقاوم هستند. شفاف بودن یکی از تفاوت شیشه لمینت و سکوریت است. شیشه سکوریت شفافیت بالا و همچنین طیف رنگی متنوعی دارد، که بهتر است در ساختمان های مسکونی از این شیشه استفاده کنید. ارزان بودن شیشه سکوریت یکی از تفاوت شیشه لمینت و سکوریت محسوب می شود. شیشه سکوریت محیط امن مناسبی برای ساختمان شما فراهم می کند. در نتیجه شما می توانید در کمال آرامش و بودن کوچک ترین صدای مزاحمی، به راحتی استراحت کنید.

از دیگر تفاوت شیشه لمینت و سکوریت می توان به نحوه شکسته شدن و فرو ریختن بر روی زمین اشاره کرد. شیشه لمینت به دلیل ساختار لایه لایه ای که دارد، به سختی می شکند و در صورت شکستن به تکه های منظم و یکپارچه تبدیل می شود که هیچ خطری از نظر بریدگی برای افراد ندارد. در واقع شیشه لمینت نسبت به شیشه‌ های معمولی و شیشه سکوریت  از ضریب ایمنی بالاتری برخوردار است.

شیشه لمینت، عایق حرارتی صوتی و رطوبتی بالاتری نسبت به شیشه سکوریت دارد. بیشترین تفاوت شیشه لمینت و سکوریت در میزان عایق کاری ساختمان مشخص می شود. شیشه لمینت از چند لایه به هم پیوسته تشکیل شده است که به طور قابل توجهی میزان آلودگی صوتی را کاهش می دهد و از نفوذ رطوبت به داخل ساختمان جلوگیری می کند. مقابل جلو زبانه خرچنگی از یراق آلات در سایز کوتاه و بلند در درب و پنجره دو جداره به کار می رود که کاربرد زیادی دارد.

سخن پایانی

شیشه لمینت و شیشه سکوریت از شیشه های مرغوب و با کیفیتی هستند که امروزه جایگزین مناسبی برای شیشه های معمولی محسوب می شوند. تفاوت شیشه لمینت و سکوریت بیشتر مربوط به میزان کارآیی و ساختار به کار رفته در این شیشه ها مربوط می شود.