زاماک آکس ۱۳
زاماک آکس ۱۳
زاماک آکس ۱۳
انواع زاماک پنجره
برای خرید تماس بگیرید.
اطلاعات بیشتر

زاماک آکس ۱۳ از جمله انواع یراق آلات درب و پنجره است که امروزه کاربرد بسیار زیادی دارد. اگرچه در گذشته بسته به نوع پروفیل مصرفی از دو نوع زاماک آکس ۱۳ و آکس ۹ استفاده می‌شده است اما امروزه نوع ۱۳ میل آن کاربرد بیشتری دارد. در واقع می‌توان گفت تنها تفاوت این دو قطعه در سایز آن است و هیچ گونه تفاوت دیگری ندارد. با وجود این امر بسته به نوع درب و پنجره مورد نظر از نوع خاص این یراق آلات استفاده می‌شود.

استفاده از زاماک پنجره

زاماک به طور کلی نوع آلیاژ است که از عنصرهای مختلفی چون روی، مس، آلومینیوم، منیزیم، منگنز و غیره تشکیل شده است. روی مهم‌ترین عنصر استفاده شده در این آلیاژ می‌باشد. از این رو قطعات تهیه شده از زاماک مقاومت فشاری بالایی دارد. حال وقتی از این آلیاژ در قطعاتی به عنوان کانکتور یا کانکشن استفاده می‌شود بهترین کارایی را خواهد داشت. در واقع می‌توان گفت انواع زاماک پنجره، یراق آلاتی است که با استفاده از آن دو پروفیل درب و پنجره به یکدیگر متصل می‌شود. اگرچه استفاده از گالوانیزه نیز برای ساخت این قطعه امکان‌پذیر است. اما مزایای متعدد زاماک موجب شده است که قطعات تولید شده از آن بیشترین کاربرد را داشته باشد. سختی انواع زاماک فولادی کشویی حدود ۸۵ برینل می‌باشد که این سختی نزدیک به سختی فولاد ساختمانی است. همچنین مقاومت در برابر فشار و کشش این قطعه نیز بسیار چشمگیر می‌باشد. با توجه به این امر کاربرد زاماک بسیار زیاد است.

استفاده از زاماک پنجره​

معرفی انواع زاماک کشویی

همان‌طور که گفته شد استفاده از زاماک در تهیه کانکتور و کانکشن پنجره مزایای بسیار زیادی دارد و این امر موجب شده است در حال حاضر انواع زاماک پنجره در دسته‌های مختلف قرار بگیرد. از جمله این قطعات می‌توان به زاماک آکس ۱۳ و زاماک آکس ۹ اشاره کرد. زاماک فولادی آکس ۱۳ که کاربرد بیشتری دارد در واقع نوعی یراق آلات است که سایز آن سیزدهم میل بوده و برای درب و پنجره‌های یو پی اس کاربرد خواهد داشت. این قطعه که به عنوان یکی از مهم‌ترین ملزومات نصب درب و پنجره شناخته می‌شود در صورتی که هر گونه مشکلی برایش پیش بیاید قابلیت تعمیر و تغییر خواهد داشت. زاماک آکس ۹ نیز برای درب و پنجره‌هایی که به سایز ۹ میل نیاز باشد کاربرد خواهد داشت.

راهنمای خرید زاماک آکس ۱۳

با توجه به اینکه در حال حاضر انواع مختلفی از یراق آلات از جمله زاماک آکس ۱۳ و دیگر انواع زاماک فولادی کشویی در بازار موجود است طبیعتاً باید در خرید آن دقت کافی داشته باشید. به طوری که باید بدانید هم اکنون ما در upvc ایران یراق انواع مختلف این قطعات را ارائه می‌دهیم. رعایت معیارها و ملاک‌های دقیق به شما کمک می‌کند تا اجزای درب و پنجره‌های یو پی وی سی را با بهترین کیفیت انتخاب کنید.

توجه داشته باشید اگرچه زاماک یا کیپ که به عنوان جلو قفل مورد استفاده قرار می‌گیرد قطعه‌های ساده است اما نقش بسیار مهمی در درب و پنجره‌ها ایفا می‌کند. از این رو باید وزن مناسبی داشته باشد که بهترین وزن آن ۱۳ گرم است.

دقت داشته باشید سبک بودن بیش از اندازه این قطعه موجب می‌شود استحکام کافی نداشته باشد و در نهایت سریع آسیب پذیرند. این قطعه که در محل فشار زیاد قرار دارد بسیار آسیب پذیر است و چنانچه از مواد اولیه مرغوب ساخته نشود در مدت زمان کمی دچار تغییر حالت خواهد شد که در این صورت پنجره از حالت استاندارد خارج می‌شود. همچنین باید بسته به نوع پنجره زاماک آکس ۱۳ یا آکس ۹ انتخاب شود.

سخن پایانی

و اما زاماک آکس ۱۳ از جمله انواع زاماک پنجره بوده که در وب‌سایت ما ارائه می‌شود. دقت داشته باشید این نوع زاماک همان‌طور که از اسمش پیداست سایز ۱۳ میل دارد و جزو پرکاربردترین انواع زاماک فولادی کشویی به شمار می‌رود. حال قبل از اینکه اقدام به خرید این قطعه کنید لازم است در خصوص مشخصات آن اطلاعات کافی به دست آورید. به طوری که باید بدانید این قطعه نسبت به دیگر آلیاژها از کیفیت و مقاومت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد.

راهنمای خرید زاماک آکس ۱۳​