زاماک فولادی آکس ۱۳
زاماک فولادی آکس ۱۳
کیپ اکس ۱۳ پنجره
برای خرید تماس بگیرید.
اطلاعات بیشتر

زاماک فولادی آکس ۱۳ از جمله ملزومات مهمی است که در نصب درب و پنجره‌های دو جداره به کار می‌رود. این محصول بیشتر از جنس آلیاژ آلومینیوم است که درصد بالایی از آن فلز روی می‌باشد. سختی این مدل از انواع زاماک پنجره و درب های upvc به اندازه 85 تا 120 برینل می‌باشد. همچنین سختی اکسیداسیون زاماک فولادی آکس ۱۳ به اندازه 200 درجه سانتی‌گراد تعیین شده است. اگر می‌خواهید با این نوع زاماک بیشتر آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی زاماک فولادی آکس ۱۳

یکی از پرکاربردترین یراق آلاتی که در ساخت انواع درب و پنجره‌های upvc مورد استفاده قرار می‌گیرد انواع زاماک است. این نوع ابزارها نقش مؤثری در آب بندی و چفت شدن مناسب لنگه‌ها و فریم چهارچوب ها دارد. زاماک فولادی آکس ۱۳ یکی از مدل های پرکاربرد انواع زاماک است که برای بهبود عملکرد درب و پنجره‌های دوجداره دارای ویژگی‌های مناسبی است.

مزایای زاماک فولادی آکس ۱۳

از جمله مزیت های مهمی که می‌تواند این مدل زاماک ها داشته باشند عبارت‌اند از:

  • مقاومت زیاد
  • کیفیت عالی
  • داشتن عمر طولانی
  • قابلیت تعمیر و تعویض
  • نقش اساسی در رگلاژ کردن درب و پنجره‌های دو جداره
  • تجمل حرارت بالا
  • و…
معرفی زاماک فولادی آکس ۱۳​

خرید زاماک آکس ۱۳

از آنجایی که در ترکیبات تولید زاماک آکس ۱۳، زاماک فولادی کشویی و سایر زاماک های دیگر فلزات گوناگونی قرار دارد. بنابراین هر کدام از این قطعات دارای مقاومت‌های مختلفی هستند. پس در زمان خرید انواع زاماک آکس ۱۳ باید به میزان مقاومت، سختی و اکسیداسیون محصول توجه زیادی داشته باشید. چون مهم‌ترین کاربردی که از انواع زاماک پنجره صورت می‌گیرد تنها به علت مقاومت بالای زاماک ها است. از این رو ما در فروشگاه upvc ایران یراق سعی کرده‌ایم باکیفیت ترین زاماک را جهت نصب پنجره و درب های دوجداره در ابعاد مختلف عرضه کنیم.

ضرورت استفاده از زاماک فولادی آکس ۱۳

ویژگی‌های زیادی در انواع زاماک آکس ۱۳ وجود دارد که باعث کیفیت و استاندارد بودن آن‌ها شده است. این پارامترها تأثیر مستقیمی بر روی باز و بسته شدن درب و پنجره‌های دو جداره دارد. همچنین مانع از ایجاد فضای اضافه میان لنگه و فریم چهارچوب می‌شود. در واقع انواع زاماک به خوبی این فضا را آب بندی کرده و مانع از ورود گرد و غبار و هر گونه سر و صدا به فضای داخلی ساختمان می‌شود. پس به کار بردن زاماک فولادی آکس ۱۳ نقش مؤثری در صرفه جویی از هزینه‌ها خواهد شد. از طرفی می‌تواند باعث عایق بندی قسمتی از فضای ساختمان‌ها شود. در حقیقت یک درب و پنجره upvc با داشتن عملکردی مناسب می‌تواند از هدر رفت انرژی جلوگیری کند و مانع از ورود برخی آلاینده‌ها به فضای داخلی سازه های بتنی و فلزی شود. امروزه انتخاب یک زاماک فولادی کشویی، زاماک آکس ۹ و… تضمین مهمی برای عایق بندی درب و پنجره‌های دوجداره خواهد بود. ما در مجموعه upvc ایران یراق بستر مناسبی را فراهم آورده‌ایم تا انواع زاماک فولادی آکس ۱۳ را در اشکال مختلف به دست آورید.

خصوصیات آلیاژ زاما‌ک فولادی

در ظاهر انواع زاماک پنجره یک درخشش سفید و نقره ای وجود دارد. این نوع آلیاژ دارای نقطه ذوب پایینی برای ریخته گری است. معمولاً دمای ذوب انواع زاماک فولادی آکس ۱۳ بیش از 450 درجه سانتی‌گراد می‌باشد به همین دلیل برای تولید این دسته از قطعات درب و پنجره‌های دو جداره از کوره‌های قوس الکتریکی و شعله ای استفاده می‌شود. خواص مکانیکی زاماک های فولادی چشمگیرتر از زاماک های دیگر است به همین علت دارای استحکام فوق‌العاده‌ای هستند. با توجه به آلیاژهای استفاده شده در ترکیبات زاماک فولادی آکس غالباً وزن این نوع زاماک ها بالا است.

سخن پایانی

به طور کلی انواع زاماک پنجره و درب های دوجداره قطعاتی هستند که در هنگام باز و بسته شدن لنگه فشار زیادی به آن‌ها وارد می‌شود. بنابراین لازم است تا یراق‌هایی که از این نوع آلیاژ ساخته می‌شوند بیشترین مقاومت را داشته باشند. معمولاً زاماک ها جهت رگلاژ کردن درب و پنجره‌های upvc کاربرد زیادی دارند. پس این قطعات باید به طرز صحیحی تنظیم شوند تا در انجام رگلاژ کردن درب و پنجره‌ها هیچ اختلالی به وجود نیاید. فراموش نکنید که هر نوع زاماک اعم از زاماک فولادی کشویی ، زاماک آکس ۹ و… را می‌توان تعمیر و تعویض کرد. از این رو ما در فروشگاه upvc ایران یراق می‌توانیم بهترین تأمین کننده انواع زاماک پنجره و درب های دوجداره برای مراکز تعمیر این نوع محصولات upvc باشیم.

خصوصیات آلیاژ زاما‌ک فولادی​