زاماک فولادی کشویی
زاماک فولادی کشویی
زاماک فولادی کشویی
انواع زاماک پنجره
برای خرید تماس بگیرید.
اطلاعات بیشتر

زاماک فولادی کشویی از جمله مهم‌ترین اجزاء درب و پنجره های دو جداره می‌باشد. به طور کلی باید بدانید این قطعه نقش اساسی در نصب درب و پنجره دارد. زاماک که یکی از آلیاژهای پرکاربرد است، از عناصر مختلفی تولید می‌شود. در این بین باید گفت مزایای متعدد یراق آلات زاماکی موجب شده این قطعه در ساخت درب و پنجره بسیار کاربرد داشته باشد‌. استحکام بالا و از طرفی مقاومت کششی خوب آن مهم‌ترین این مزایا به شمار می‌رود.

زاماک فولادی کشویی چیست؟

از جمله مهم‌ترین قطعاتی که در درب و پنجره های یو پی وی سی مورد استفاده قرار می‌گیرد، زاماک فولادی کشویی است. هنگامی که در خصوص زاماک صحبت می‌کنید شاید شما هم فکر کنید که نام برند یا کارخانه‌ای می‌باشد. اما به طور کلی باید بدانید زاماک جنس استفاده شده در این قطعه است. به طور کلی امروزه قطعات زیادی در صنعت از آلیاژ زاماک تهیه می‌شود که مهم‌ترین آن کانکشن پنجره است. پایه اصلی آلیاژ زاماک روی می‌باشد؛ همچنین آلیاژ دیگری چون قلع، آهن، کروم، نیکل، منیزیم، کادمیوم، منگنز و آلومینیوم نیز در این آلیاژ مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم است بدانید این آلیاژ ریخته گری در سه درجه زاماک ۲، زاماک ۳ و زاماک ۵ تولید می‌شود که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های مختص به خود را دارند.

زاماک فولادی کشویی چیست؟​

کاربرد زاماک فولادی کشویی در صنعت درب و پنجره

همان‌طور که قبلاً هم اشاره شد به طور کلی زاماک فولادی کشویی قطعه ‌ای است که در درب و پنجره مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قطعه که تحت فشار قرار دارد کارایی بسیار زیادی در صنعت درب و پنجره خواهد داشت. همچنین دیگر استفاده‌ای که از این قطعه می‌شود برای دستگیره‌ها است. دقت داشته باشید قطعه ای که به عنوان زاماک کشویی در صنعت درب و پنجره دو جداره مورد استفاده قرار می‌گیرد، موجب می‌شود لنگه پنجره کاملاً به فریم بچسبد و قفل شود. استفاده از زاماک در درب و پنجره های یو پی وی سی موجب قفل شدن و کیپ شدن لنگه باز شو به چهارچوب می‌شود. با توجه به کارکرد اساسی که این قطعه در درب و پنجره ها دارد مشاهده می‌شود که زاماک در اشکال و ابعاد مختلف تولید شده و به عنوان قطعه تعویضی پنجره شناخته شده است. از آنجایی که زاماک پنجره کاملاً تحت فشار است لازم است که در نوع آلیاژ، جنس و وزن آن دقت کافی شود و از مواد کاملاً باکیفیت در تولید آن استفاده گردد.

اهمیت استفاده از زاماک کشویی

با توجه به توضیحاتی که در خصوص انواع زاماک پنجره بیان شد؛ طبیعتاً درمی‌یابیم که این قطعه جزو قطعات بسیار کاربردی است. به طور کلی باید بدانید استفاده از زاماک فولادی کشویی در درب و پنجره های upvc موجب می‌شود که کیفیت درب و پنجره افزایش پیدا کند. لذا آلیاژ زاماک از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. همچنین این قطعه رگلاژ درب و پنجره را تنظیم می‌کند و موجب می‌شود که طول عمر درب و پنجره افزایش پیدا کند. با توجه به اینکه گفته شد عنصر روی مهم‌ترین عنصر آلیاژ زاماک است، طبیعتاً مقاومت آن بسیار زیاد بوده و اگر از مواد نو در تهیه آن استفاده شود کیفیت بسیار بالایی خواهد داشت و حدود ۳۰ سال عمر می‌کند. در بین انواع زاماک پنجره، زاماک فولادی آکس ۱۳ کاربرد زیادی دارد.

مزایای زاماک فولادی کشویی

با توجه به اینکه زاماک فولادی کشویی در برابر فشار و کشش از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است، طبیعتاً مزایای زیادی در هنگام استفاده در درب و پنجره خواهد داشت. توجه داشته باشید یکی از نقاط قوت زاماک استفاده از روی در این آلیاژ است که شکنندگی آن را کاهش می‌دهد.‌ همچنین استفاده از فلز آلومینیوم موجب استحکام کششی و ایجاد مقاومت در مقابل ضربه خواهد شد. از دیگر مزایای استفاده از زاماک در تهیه این قطعه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سختی بالا زاماک نزدیک به سختی فولاد ساختمانی است
  • مقاومت اکسیداسیون زاماک حدود ۲۰۰ درجه می‌باشد
  • تولید کانکشن زاماک در انواع و اندازه‌های مختلف

خرید زاماک کشویی فولادی

کاربرد وسیع انواع زاماک از جمله زاماک فولادی آکس ۱۳ موجب شده در حال حاضر فروش این یراق آلات به صورت مستقیم انجام شود. به طور کلی باید بدانید ما در فروشگاه upvc ایران یراق انواع مختلف این قطعه را ارائه می‌دهیم. استفاده از مواد نو و دست اول در ساخت این زاماک ها موجب افزایش استحکام و کیفیت آن می‌شود.

سخن پایانی

یکی از مهم‌ترین اجزا در پنجره ها و درب های یو پی وی اس، زاماک فولادی کشویی است. این قطعه چهارچوب را لنگه درب و پنجره متصل می‌کند از این رو اهمیت زیادی در این صنعت دارد. همچنین باید بدانید فشاری که بر این قطعه وارد می‌شود بسیار زیاد است از این رو نیاز به استحکام دارد. حال برای خرید این یراق آلات می‌توانید به سایت ما مراجعه کنید و انواع مختلف این کانکشن پنجره را متناسب با نیاز خود خریداری کنید.

خرید زاماک کشویی فولادی​