لوگو ایران یراق

ساعات کاری

شنبه تا پنج‌شنبه: ۰۹:۰۰ الی ۲۰:۰۰

سقف متحرک شیشه‌ای
سقف متحرک شیشه‌ای

سقف های متحرک شیشه ای، به لطف فناوری‌های نو، یک طرح و ابتکار کاربردی و جالب و هستند. ویژگی‌های خاص این طرح، سقف‌ های شیشه‌ای را یک انتخاب جذاب می‌کند. این سقف شیشه‌ای که قابلیت تحرک و جابه‌جایی دارد، متناسب با استفاده برای بالکن، ویلا، پاسیو، استخر و کافی‌شاپ است. ما در این مقاله قصد داریم تا مطالبی درباره سقف متحرک شیشه‌ای بیان کنیم. برای آشنایی بیشتر با این سقف تا انتها همراه ما باشید:

معرفی سقف متحرک شیشه‌ای

سقف‌ متحرک شیشه ای، یک ایده نو و فناوری جدید به‌حساب می‌آید.  این سقف دارای ویژگی‌هایی همچون چینش خاص و منحصر به‌ فرد، مثل قاب‌ های شیشه‌ای، نحوه باز و بسته کردن دستی و یا باز و بسته کردن اتوماتیک که از راه دور انجام می‌شود، می باشد. همچنین این سقف‌ها دارای سنسورهایی حساس به باران و باد هستند، تا در مواقع لزوم بسته شوند. طراحی سقف شیشه ای، به‌گونه‌ای است که در مقابل فشارهای حاصل از برف ‌و باران تحمل داشته باشند.

همچنین شما می توانید با نصب یک ماژول به روی سقف، می‌توان به سقف شیشه ای، به آن برنامه دهید. به نحوی که برنامه‌ نویس با اعمال برنامه مناسب به روی سقف شیشه ای، به آن یک حالت خودکار اعمال می‌کند. با این روش، بدون دخالت انسان و با شرایط مختلف آب ‌و هوایی از جمله بارش برف ‌و باران خود سقف باز و یا بسته شود. سقف شیشه متحرک با بازشدن خود، این امکان را به شما می‌دهد که فضای روبسته را به یک فضای روباز تبدیل کنید. این کار یعنی فضای باز شما به میزان قابل‌توجهی زیاد می‌شود.

سقف متحرک شیشه‌ای، هم عایق هوا و هم عایق رطوبت است. این سقف را در مناطق مختلف و با اقلیم ‌های مختلف می‌توان به کاربرد. سازه‌ های فلزی برای سقف شیشه ای، از ترکیب آهن و آلومینیوم است. این سازه‌ های فلزی توسط موتورهایی باز و بسته می‌شوند. سقف متحرک شیشه‌ای تلفیقی از مهندسی و هنر است. پنجره های یو پی وی سی ترکیب خوبی با سقف شیشه ای برای عایق صوتی بودن می سازند.

ویژگی‌های متمایز کننده سقف متحرک شیشه‌ای از سقف‌های عادی

ویژگی‌های متمایز کننده سقف متحرک شیشه‌ای از سقف‌های عادی

تماشای نور مهتاب در هنگام شب و یا تماشای بارش برف‌ وباران در زیر سقف متحرک شیشه‌ای می‌تواند یک تجربه جذاب و خوشایند باشد. این سقف در طول روز با نورگیری از نور خورشید، یک روشنایی و گرمای طبیعی را فراهم می‌کند. این امر به‌خصوص در فصل زمستان می‌تواند موجب صرفه‌جویی در انرژی گاز و برق شود.

برخی نکات درباره سقف متحرک شیشه‌ای

  • بسیاری از مهندسان، معماران و پیمانکاران همواره به دنبال طرح‌ های جدید و تازه هستند. سقف شیشه ای، در مکان‌های مختلف قابلیت نصب دارند. از جمله می‌توان به حیاط‌خلوت کوچک و بزرگ اشاره کرد.
  • شیشه‌های متحرک می‌توانند ضخامتی بین 10 و یا 12 میلی‌متری داشته باشند. برای رفع مشکل برندگی شیشه ‌ها پس از فروریختن و شکسته شدن احتمالی به هر دلیلی، شیشه ‌ها سکوریت می‌شوند. با این روش، تکه‌های کوچک سقف متحرک شیشه‌ای، در صورت فرو ریختن به‌صورت شیشه‌های سرد گرد، سقوط می‌کنند که کمترین آسیب به افراد وارد شود.
  • برای امنیت بهتر سقف شیشه ای، لمینت نیز می‌شود. لمینت شیشه یعنی وقتی که شیشه در اثر ضربه بیش از حد توان، بشکند . در سر جای خود به‌صورت مثلثی باقی بماند و دچار ریزش نشود.

لمینت کردن برای سقف متحرک شیشه‌ای

شیشه‌ های لمینت شده، به ‌صورت یک یا چندلایه هستند. پیوند میان این لایه ‌ها، با رزین یا یک یا چند طلق صورت می‌گیرد. این نوع شیشه ‌های لمینت شده در بانک‌ها، بیمارستان‌ها، شیشه ‌های ضد سرقت، نماهای شیشه‌ای، استخر، نورگیر، شیشه‌ های ضدگلوله و به‌طورکلی نقاطی که ایمنی و امنیت موردنظر باشد، استفاده می‌گردند.

شما برای انتخاب دستگیره پنجره نیز می توانید به ما مراجعه کنید.

ویژگی شیشه لمینت شده برای سقف متحرک شیشه‌ای

  • عایق حرارت است.
  • عایق صوتی است.
  • ضد آب است.
  • شفافیت بالایی دارد.
  • در برابر اشعه UV حفاظ مناسبی است.
  • مقاومت در برابر باد
  • قدرت چسبندگی مناسبی دارد.
  • قابلیت کشسانی مناسبی دارد.

کاربرد سقف شیشه‌ای در مکان‌های مختلف

سقف متحرک شیشه‌ای، امروزه مورد توجه رستوران‌ها و کافی‌شاپ ‌ها، باشگاه‌ ها، مجتمع ‌های تجاری و برخی دیگر از مکان‌ها است. فضای بیرونی این مکان ‌ها کاربردی برای صاحبان آن ندارند، ولی سقف شیشه ای کاربرد بهتری به آن فضا می‌دهد. برای مثال تماشای باران زیر سقف شیشه‌ای یک کاربرد آن است. سقف شیشه ای زیبایی خاصی را برای محیط به ارمغان می‌آورد. این سقوف باعث بالابردن ارزش بنا نیز می‌گردند. از جمله مزایای سقف متحرک شیشه‌ای،  می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نما و ظاهر ساختمان به طور چشم‌گیری بهبود می‌یابد.
  • عمر مناسب و مفید آن
  • بهره‌گیری بهینه از نور خورشید
  • استحکام خوب و عایق مناسب صوتی و حرارتی

معایب سقف شیشه ای متحرک

معایب سقف شیشه ای متحرک

اما این سقوف معایبی نیز دارند. معایب سقف شیشه ای را می‌توان به‌صورت زیر نام برد.

  • کثیف و کدر شدن شیشه‌ ها به ‌مرور زمان بر اثر گرد و غبار یا باران که تمیزکردن آنها نیز کار مشکلی است. البته با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از علم نانو، این مشکل تا حدودی به خوبی قابل ‌رفع است.
  • وزن زیاد شیشه‌ ها و نیاز به قاب محکم برای این شیشه ‌ها است. با استفاده از ورق‌های پلی‌کربنات می‌توان این مشکل را برای جاهایی که وزن زیاد آن مشکل ‌ساز است تا حدود مناسبی رفع نمود.
  • تجمع نور در یک نقطه و به‌صورت ذره ‌بینی می‌تواند یک مشکل دیگر باشد. بنابراین باید در گذاشتن وسایل قابل اشتعال در زیر این‌گونه نورهای با حرارت خودداری کرد.

سخن پایانی

سقف متحرک شیشه‌ای  با داشتن ویژگی‌های خاص و مزایای منحصر به ‌فرد خود، می‌تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد. باتوجه ‌به معایب آن که تا حدود مناسبی قابل ‌رفع یا کنترل است، استفاده از این سقوف خالی‌ از لطف نیست و جذابیتی خاص به مکان مد نظر شما می‌دهد.