لولای پنجره دوجداره
لولای پنجره دوجداره
لولای پنجره دوجداره
لولای پنجره UPVC
برای خرید تماس بگیرید.
اطلاعات بیشتر

لولای پنجره دوجداره نقش مهمی برای تحمل وزن شیشه لنگه بازشو ایفا می‌کند. در نتیجه شما باید برای عایق بندی پنجره دوجداره از لولاهای باکیفیت استفاده کنید. به طور کلی لولای پنجره شامل دو نوع لولای معمولی و لولای قابل تنظیم یا رگلاژی می‌باشد که در ادامه به بررسی این نمونه‌ها می‌پردازیم.

خرید لولای پنجره دوجداره باکیفیت

لولا پنجره دوجداره یکی از ابزار و یراق آلات مهم برای پنجره های بازشو است. لولای پنجره تأثیر زیادی روی باز و بسته شدن لنگه پنجره دارد. همچنین این لولا روی تحمل وزن شیشه و لنگه نیز نقش مهمی ایفا می‌کند. بنابراین به دلیل اهمیت بسیار مهمی که لولا پنجره دوجداره دارد، لازم است این لولا دارای کیفیت بالایی باشد. اگر شما برای پنجره دو جداره از لولای بی‌کیفیت استفاده کنید، باعث می‌شود پنجره از رگلاژ خارج شود. همچنین لولای پنجره دوجداره بی‌کیفیت ممکن است شکسته شود و یا شیشه از لنگه خارج شود. با این حال ما در فروشگاه upvc ایران یراق انواع لوله‌های باکیفیت را عرضه می‌کنیم. شما می‌توانید از طریق این فروشگاه لولای پنجره upvc استاندارد را تهیه کنید.

انواع لولای پنجره دوجداره

یکی از ابزارآلات مهم و اصلی که در کلیه پنجره ها وجود دارد، لولا می‌باشد. لولای پنجره upvc یکی از انواع لولایی است که ما می‌خواهیم شما را با آن بیشتر آشنا کنیم. پنجره های لولادار معمولاً در شکل‌های مختلف پنجره سایبانی، پنجره لولایی دوحالته ، پنجره لولایی تک حالته تولید می‌شوند. در نتیجه می‌توان گفت که اکثر پنجره ها دارای لولا هستند. انواع لولای پنجره دوجداره شامل لولای ثابت یا معمولی و لولای تنظیمی یا قابل رگلاژ می‌باشند.

آشنایی با لولای معمولی پنجره دوجداره​

لولای پنجره دوجداره معمولی

یکی از انواع ساده لولای برای پنجره ها لولای ثابت و معمولی است که استفاده از آن بسیار متداول می‌باشد. این لولا دارای سه قطعه اصلی بوده و قطعات آن با کمک پین به یکدیگر وصل می‌شوند. با در نظر گرفتن ابعادی که لولاهای معمولی یا ثابت در بازار دارند، با نام های لولای ۰۷، ۰۸، ۰۰۱ معروف هستند. این نامگذاری ها با در نظر گرفتن ابعاد لولا به میلی‌متر صورت گرفته است. در نتیجه می‌توان گفت که لولاهای معمولی دارای ابعاد ۷ سانتی متر، ۸ سانتی متر و ۰۱ سانتی متر هستند. برای استفاده کردن از لولاهای ثابت لازم است از سیخ لولا یا تسمه گالوانیزه لولاها استفاده کنید. از این طریق استحکام پنجره نیز بیشتر می‌شود. برای پنجره‌هایی که دارای ابعاد کوچک هستند، این استحکام اهمیت زیادی دارد. برای پنجره های با ابعاد و وزن بیشتر با وجودی که تسمه استفاده شده باشد، نباید لوله ثابت را به کار برد.

لولای پنجره دوجداره تنظیمی یا قابل رگلاژ

از دیگر نمونه‌های لولای پنجره دوجداره می‌توان به لولاهای قابل رگلاژ یا لولای تنظیمی اشاره کرد. همان گونه که از نام این لولاها پیداست، قابلیت تنظیم شدن را دارند. این نوع لولا اگر از رگلاژ خارج شود، می‌توان خیلی راحت آن‌ها را رگلاژ کرد. لولاهای تنظیمی نیازی به استفاده از سیخ گالوانیزه ندارند. همچنین این نوع لولاها دارای شاخه‌هایی هستند که متصل به پروفیل است و سبب تقسیم شدن وزن لنگه می‌شوند. بخش پیچ لولای تنظیمی درون پروفیل قرار گرفته است. در نتیجه در مقایسه با لولاهای ثابت دارای ایستادگی و مقاومت بالاتری می‌باشد.

تفاوت لولای ثابت و لولای تنظیمی

شما می‌توانید لولاهای تنظیمی و قابل رگلاژ را خیلی راحت با استفاده از آچار آلن تنظیم کنید. این نوع لولاها دارای استقامت بیشتری هستند. در نتیجه قابلیت تحمل وزن بیشتری را دارند. اگر از پنجره با ابعاد بزرگ و وزن زیاد استفاده کنید، لولاهای تنظیمی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. یکی از تفاوت‌های مهمی که میان لولای ثابت و قابل تنظیم وجود دارد، قیمت آن‌ها می‌باشد.‌ لولاهای تنظیمی در مقایسه با لولای معمولی دارای قیمت بیشتری هستند. لولای پنجره دوجداره دو حالته به علت قرار گرفتن بازشو از بالا لازم است که از نوع قابل تنظیم باشد.

نحوه رگلاژ لولای تنظیمی پنجره

لولای تنظیمی به علت داشتن قابلیت رگلاژ شدن نسبت به لولاهای معمولی مزایای زیادی دارد. همچنین این لولاها دارای مقاومت بیشتری است. برای پنجره های دو جداره و تک آلن شما می‌توانید از انواع لولای ثابت و تنظیمی استفاده کنید. ولی برای پنجره های دو حالته باید به سراغ لولای تنظیمی بروید. زیرا اگر برای این نوع پنجره از یک نوع لولای دیگر استفاده کنید، ممکن است لولای پنجره شما نیاز به رگلاژ شدن داشته باشد.

چگونگی تنظیم کردن لولای تنظیمی در پنجره دو حالته

پیش از هر چیزی باید بدانید که رگلاژ کردن لولای پنجره دوجداره تنظیمی کار ساده‌ای می‌باشد. ولی برای اینکه بتوانید به نتیجه مطلوب برسید برای رگلاژ کردن کامل پنجره و دیگر قسمت‌های آن بهتر است از تکنسین نصب پنجره کمک بگیرید. البته خودتان هم می‌توانید لولای تنظیمی را رگلاژ کنید. برای این کار لازم است ابتدا از درزهای پایین شروع کنید. در قسمت‌های پایینی دو پین وجود دارد که حفره‌های شش ضلعی دارند. شما می‌توانید با استفاده از این حفره ها لنگه را جابجا کنید ولی در قسمت بالایی پیچ تنظیم وجود ندارد.

روغنکاری لولای پنجره دوجداره

وسایل مکانیکی که حرکت و چرخش می‌کنند، نیاز به روغن کاری دارند تا بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند. همچنین روغن کاری روی کیفیت و دوام وسایل مکانیکی تأثیر زیادی دارد. در نتیجه شما برای لولا پنجره دوجداره که یک وسیله حرکتی می‌باشد، لازم است آن را روغن کاری کنید. روغن کاری لولای پنجره دوجداره باعث می‌شود تا دوام و طول عمر آن افزایش پیدا کند. همچنین روند باز و بسته شدن آن به راحتی صورت می‌گیرد. شما برای روغن کاری لولا پنجره دوجداره دو حالته می‌توانید از روغن‌های مخصوص استفاده کنید. برای گریس کاری یا روغن کاری این یراق آلات حداقل سالی یک بار باید این کار را تکرار کنید. برای روغنکاری و گریس کاری لولای تنظیمی لازم است مقداری گریس یا روغن را بر روی اهرم حرکتی بزنید. البته باید دقت داشته باشید، پیش از گریس کاری آلودگی‌ها را از روی آن تمیز کاری کنید.

تعویض لولا پنجره دوجداره

یکی از خدماتی که برای رگلاژ در و لولای پنجره upvc ارائه می‌شود تعویض لولای پنجره دوجداره می‌باشد. لولا نقش محرک لنگه بر روی فریم را ایفا می‌کند و یک قسمت مهم است که دارای جنس‌های مختلفی می‌باشد. برای تنظیم لولای پنجره دوجداره از آلن های مخصوص اجرای استفاده می‌شود. آلن ‌ها باعث بالا یا پایین آمدن لولا می‌شوند. در نتیجه رگلاژ و تنظیم کردن پنجره به خوبی صورت می‌گیرد. در واقع آلن های مخصوص باعث به وجود آوردن توازن میان لنگه و فریم خواهند شد.

مراقبت از لولا پنجره دوجداره

شما برای مواظبت کردن از لولای پنجره دوجداره باید به باز و بسته شدن پنجره دقت کافی داشته باشید. همچنین اگر لولا شل شود یا لنگه از رگلاژ خارج شود، می‌توانید از تیم های تخصصی و شرکت های فعال در این زمینه کمک بگیرید. در این مجموعه‌ها اقدامات لازم برای تعویض لولای شکسته در سریع‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.

سخن پایانی

اگر می‌خواهید پنجره دوجداره را با قیمت ارزان‌ تر نصب کنید، لولای ثابت و معمولی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. در نتیجه تعدادی از تولیدکنندگان برای اینکه قیمت پنجره دوجداره ارزان تر شود، از لولای پنجره upvc ثابت استفاده می‌کنند. ما در upvc ایران یراق انواع لولای پنجره دوجداره را با قیمت مناسب و کیفیت تضمینی ارائه می‌دهیم.

آشنایی با لولای معمولی پنجره دوجداره​