مقابل جلوزبانه خرچنگی بزرگ (سرویسی)
  • خانه
  • مقابل جلوزبانه خرچنگی بزرگ (سرویسی)
مقابل جلوزبانه خرچنگی بزرگ (سرویسی)
مقابل جلوزبانه خرچنگی بزرگ (سرویسی)
مقابل جلوزبانه خرچنگی
برای خرید تماس بگیرید.
اطلاعات بیشتر

مقابل جلوزبانه خرچنگی بزرگ (سرویسی) یکی از یراق آلات مهم در درب و پنجره های دو جداره به شمار می‌آید. این محصول در سایز بلند و کوتاه برای دستگیره درب سرویس ها به کار می‌رود و خوبی می‌تواند باعث بسته شدن درب حمام، توالت و… شود. زبانه مقابل درب سرویسی مدل خرچنگی مجهز به یک جای زبانه نیم دایره‌ای شکل است که در زمان بسته شدن درب سرویس‌های بهداشتی سبب آب بندی شدن آن‌ها می‌شود. اگر تمایل دارید تا با این نوع تجهیزات صنعتی بیشتر آشنا شوید در ادامه متن با ما همراه باشید.

مقابل جلوزبانه خرچنگی بزرگ (سرویسی)

زبانه مقابل درب سرویسی مدل خرچنگی یکی از مناسب‌ترین زبانه‌هایی است که بیشتر برای درب های حمام و سایر سرویس‌های بهداشتی به کار می‌رود.‌ این نوع زبانه معمولاً در دستگیره درب های upvc بدون کلید و کلید خور عملکرد بسیار مناسبی خواهد داشت.‌ اگر چه مقابل زبانی خرچنگی کوچک بیشتر برای درب های سوئیچی قابل استفاده هستند؛ اما این نوع ابزارآلات فلزی در سایز بزرگ می‌توانند در نصب درب و پنجره های دو جداره هم به عنوان یک یراق مناسبی باشند. معمولاً رنگ این زبانه‌ها نقره ای و جنس آن‌ها از آلومینیوم است به همین دلیل می‌توانند سال‌ها عمر مفیدی داشته باشند.

کاربرد مقابل جلوزبانه خرچنگی بزرگ (سرویسی)

یکی از مهم‌ترین ملزوماتی که در ساخت درب و پنجره های upvc مورد استفاده قرار می‌گیرد اسپانیولت است. معمولاً در طراحی درب های سرویس دو جداره این قطعه در برابر زبانه‌های خرچنگی قرار می‌گیرند. پس این نمونه زبانه‌های بزرگ سبب شده تا درب به صورت کاملاً ساده و روان بسته شود از طرفی لنگه را درون چهار چوب به شکل کیپ نگه می‌دارد. بنابراین انتخاب زبانه‌های مدل خرچنگی در درب های سرویس بهداشتی نیز استفاده از درب های upvc را بهتر و پرکاربرد کرده است.

مقابل جلوزبانه خرچنگی بزرگ (سرویسی)​

عملکرد مقابل جلوزبانه خرچنگی بزرگ (سرویسی)

برای اینکه بتوانید درب های دوجداره را به آسانی قفل کنید اول از همه دستگیره را به طرف بالا حرکت دهید تا قفل های درب یا پنجره upvc بر روی اسپانولیت یا مقابل قفلی قرار داده شود. بعد از آن کلید را بچرخانید تا حرکت دستگیره متوقف شده و درب قفل شود. نکته مهمی که در مورد عملکرد و خرید مقابل جلو زبانه خرچنگی بزرگ (سرویسی) مخصوص درب و پنجره های دو جداره وجود دارد کیفیت محصول است. حتماً پیش از نصب این نمونه یراق آلات بر روی درب سرویس‌های upvc به مدل خرچنگی بودن و سایز محصول توجه کنید؛ چون اگر مقابل زبانه‌ها بدون شابلون نصب شوند امکان دارد که باز و بسته لنگه های درب یا پنجره ها دوجداره با مشکل رو به رو شود.

مقابل جلوزبانه خرچنگی بلند

از آنجایی که درب و پنجره های دوجداره برای عایق کاری ساختمان‌ها در برابر اتلاف انرژی و تبادل سر و صدا به کار می‌روند. بنابراین لازم است تا این گونه درب و پنجره ها به خوبی آب بندی شوند. به همین دلیل در طراحی و ساخت آن‌ها یک مقابل جلوزبانه خرچنگی به کار می‌رود. امروزه یکی از مهم‌ترین فضاهای هر ساختمانی قطعاً سرویس‌های بهداشتی هستند که باید لنگه درب آن‌ها به خوبی بسته شود. به همین دلیل انواع زیادی یراق آلات در ساخت این نوع درب ها به کار می‌رود؛ اما مناسب‌ترین ابزارآلات فلزی که به عنوان زبانه می‌تواند باعث چفت شدن درب های upvc شود مقابل جلوزبانه خرچنگی بزرگ (سرویسی) است. تاکنون این نمونه یراق ها ضمن زیبایی درب سرویس‌های بهداشتی موجب آسان‌تر شدن استفاده از درب و پنجره های دو جداره شده است.

زبانه مخصوص درب سرویس بهداشتی

اصولاً دستگیره ها ساده ترین یراقی هستند که در درب و پنجره های سرویس بهداشتی به شکل upvc به کار می‌روند. اگر چه در طراحی آن‌ها پیشرفت‌های زیادی صورت گرفته است؛ اما باز هم برای استفاده از مزیت‌های این نمونه درب سرویس‌های بهداشتی و جلوگیری از هدر رفت انرژی باید به دنبال مقابل جلوزبانه خرچنگی بزرگ (سرویسی) باشید. این نوع ابزارهای تخصصی نقش مؤثری در آب بندی درب ها و دو جداره بودن آن‌ها دارد. همچنین باعث عملکرد صحیح آن‌ها در هنگام باز و بسته شدن می‌شود.

ویژگی های مقابل جلوزبانه خرچنگی بزرگ

از جمله ویژگی های مهمی که در یک مقابل جلوزبانی خرچنگی کوچک و بزرگ باید وجود داشته باشد عبارتند از:

تحمل وزنه لنگه باز شو

به علت اینکه درب سرویس‌های بهداشتی در اندازه‌های مختلفی ساخته می‌شوند. پس مقدار باز شدن این نمونه درب و پنجره های دوجداره متفاوت خواهد بود. بنابراین مقابل جلوزبانه خرچنگی که در آن‌ها به کار می‌رود باید قدرت نگه داشتن وزن درب در هنگام باز و بسته شدن های مختلف را داشته باشد.

استاندارد بودن یراق

معمولاً زبانه‌های تولید شده مخصوص درب و پنجره های upvc باید به خوبی بتوانند فضای میان لنگه و چهار چوب را آب بندی کنند. یعنی با عایق بندی درب ورود و خروج سرویس‌های بهداشتی مانع از خارج شدن رطوبت به فضای بیرون شود. همچنین از وارد شدن گرد و غبار به درون فضای سرویس بهداشتی جلوگیری نماید. در واقع زبانه مدل خرچنگی درب حمام باید بتواند با چفت شدن مناسب درب، مانع از خروج گرما و رطوبت حمام شود. همچنین این یراق ها با آب بندی درب های دستشویی باید از خارج شدن بوی بد از توالت به فضای بیرون جلوگیری نماید.

مقاوم بودن در برابر رطوبت و تغییرات دما

یک مقابل جلوزبانه خرچنگی بزرگ (سرویسی) باید در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی کاملاً مقاوم باشد. زیرا درب و پنجره های دوجداره ای که در فضای سرویس‌های بهداشتی نصب می‌شوند زیاد در معرض رطوبت و تغییرات دمایی قرار دارند. به همین دلیل درب سرویس‌های بهداشتی با درجه حرارت‌های گوناگونی تماس خواهند داشت. از این رو لازم است تا مقابل جلوزبانه خرچنگی کوچک و بزرگ به عنوان یکی از مهم‌ترین یراق درب و پنجره های upvc در برابر سرما و گرما مقاوم باشند. همچنین در برابر تماس با رطوبت دچار خوردگی و زنگ زدگی نشوند.

روان بودن زبانه‌های خرچنگی بزرگ

زبانه‌های استاندارد باید به راحتی باز و بسته شوند‌ و تا حد ممکن کمترین فشار را به دستگیره های درب وارد کنند. چنانچه در اثر نامرغوب بودن مقابل جلوزبانه خرچنگی درب و پنجره های دو جداره به خوبی باز و بسته نشوند. ضمن درز داشتن فضای بین لنگه و چهارچوب در طولانی مدت ممکن است که لنگه درب پیچیده شود. در چنین حالتی شما مهم‌ترین مزیت درب های upvc یعنی عایق بندی قسمتی از ساختمان را از دست خواهید داد.

سخن پایانی

با توجه به کاربرد زیادی که از درب و پنجره‌های دو جداره برای سرویس‌های بهداشتی صورت می‌گیرد. بنابراین لازم است تا در ساخت و نصب یراق این گونه درب ها دقت فراوانی به کار برود. چنانچه مقابل جلوزبانه خرچنگی بزرگ (سرویسی) مقاومت کافی و عملکرد مناسبی نداشته باشد قطعاً با کوچک ترین حرکت خم شده یا شکسته می‌شود. به همین دلیل ما در فروشگاه upvc ایران یراق سعی کرده‌ایم باکیفیت ترین زبانه‌های خرچنگی را در اختیار شما قرار دهیم. از جمله این برندهای معروف می‌توان به روتو، شورینگ، زیگنیا، جی یو، ورنه و… اشاره کرد. تنها کافیست با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید تا تعداد زیادی از بهترین مقابل جلو زبانه خرچنگی کوچک و بزرگ را به شما معرفی نماییم.

روان بودن زبانه‌های خرچنگی بزرگ​