انواع زاماک پنجره
محصولات تولیدی
محصولات تولیدی
زاماک فولادی آکس ۱۳

زاماک فولادی آکس ۱۳ از جمله ملزومات مهمی است که در نصب درب و پنجره‌های دو جداره به کار می‌رود. این محصول بیشتر از جنس آلیاژ آلومینیوم است که درصد بالایی از آن فلز روی می‌باشد. سختی این مدل به اندازه 85 تا 120 برینل می‌باشد.

جهت خرید و استعلام قیمت تماس بگیرید.
۰۹۱۲۵۸۸۸۲۳۴

زاماک فولادی کشویی​
محصولات تولیدی
زاماک فولادی کشویی

زاماک فولادی کشویی از جمله مهم‌ترین اجزاء درب و پنجره های دو جداره می‌باشد. به طور کلی باید بدانید این قطعه نقش اساسی در نصب درب و پنجره دارد. زاماک که یکی از آلیاژهای پرکاربرد است، از عناصر مختلفی تولید می‌شود.

جهت خرید و استعلام قیمت تماس بگیرید.
۰۹۱۲۵۸۸۸۲۳۴

زاماک آکس ۹​
محصولات تولیدی
زاماک آکس ۹

زاماک آکس ۹ از جمله قطعاتی است که کاربردهای زیادی دارد. از آنجایی که کیفیت این قطعه در کیفیت درب و پنجره تولید شده می‌تواند تأثیرگذار باشد، پس طبیعتاً لازم است در خرید آن دقت زیادی شود تا بهترین گزینه موجود در بازار را تهیه کرد.

جهت خرید و استعلام قیمت تماس بگیرید.
۰۹۱۲۵۸۸۸۲۳۴

زاماک آکس ۱۳​
محصولات تولیدی
زاماک آکس ۱۳

زاماک آکس ۱۳ از جمله انواع یراق آلات درب و پنجره است که امروزه کاربرد بسیار زیادی دارد. اگرچه در گذشته بسته به نوع پروفیل مصرفی از دو نوع زاماک آکس ۱۳ و آکس ۹ استفاده می‌شده است اما امروزه نوع ۱۳ میل آن کاربرد بیشتری دارد.

جهت خرید و استعلام قیمت تماس بگیرید.
۰۹۱۲۵۸۸۸۲۳۴

اطلاعات بیشتر

انواع زاماک پنجره نوعی آلیاژ مخصوص هستند که در قطعه ای از یراق درب و پنجره‌های دو جداره به کار می‌روند. این نوع آلیاژ بیشتر بر پایه فلز روی ساخته می‌شود؛ ولی فلزهای دیگری هم مانند مس، آهن، قلع، کرم و… در تولید آن به کار می‌رود. به همین دلیل در صنعت تولید درب و پنجره‌های دو جداره انواع زاماک می‌توانند کارایی بسیار مطلوبی داشته باشند. چون مقاومت زاماک ها با توجه به ترکیبات آن شبیه به مقاومت فولاد است‌.

انواع زاماک پنجره چیست؟

زاماک یکی از مهم‌ترین آلیاژهایی است که در یراق آلات درب و پنجره‌های دو جداره مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل در عملکرد درب و پنجره‌های upvc نقش کلیدی دارد. امروزه بیشتر افراد به برخی ابزارآلات فلزی به کار رفته در این نوع درب و پنجره ها زاماک می‌گویند. همچنین آن را در نمونه‌های مختلفی دسته‌بندی کرده‌اند از جمله این مدل‌ها عبارت‌اند از:

  • زاماک فولادی آکس ۱۳
  • زاماک فولادی کشویی
  • زاماک آکس ۹
  • زاماک آکس ۱۳
انواع زاماک پنجره چیست؟​

ترکیبات انواع زاماک درب و پنجره

عناصر اصلی که در ساخت انواع زاماک پنجره‌های دو جداره به کار می‌رود شامل:

  • آلومینیوم
  • مس
  • منیزیم
  • آهن
  • کادمیوم
  • قلع
  • نیکل
  • کرم
  • منگنز
  • روی

است. اما در حقیقت پایه اصلی این ترکیبات تنها فلز روی می‌باشد. معمولاً برای تهیه زاماک در صنعت ابتدا لازم است تا فلز آلومینیوم ذوب شود بعد از آن مقداری مس خالص و سایر فلزات نام برده به مواد ذوب شده اضافه شود. سپس در مرحله ریخته گری می‌توان این مواد مذاب را به هر نوع یراقی شکل داد.

مقاومت انواع زاماک پنجره

مدل‌های مختلف زاماک تنها در قطعاتی کاربرد دارد که تحت فشار زیادی هستند. مثلاً در دستگیره درب و پنجره‌های upvc باید انواع یراق‌ها از نوع زاماک باشند تا بتوانند در هنگام باز و بسته شدن‌های مداوم عملکرد مطلوبی را اجرا کنند. سختی زاماک در بیشتر یراق درب و پنجره‌های دو جداره 85 برینل است. البته در شکل‌های دائمی نیز سختی زاماک به 120 برینل هم می‌رسد. در واقع این سختی زاماک شبیه به سختی یک فولاد ساختمانی است به همین دلیل در بیشتر مواقع مقاومت به اکسیداسیون زاماک به درجه‌های بالایی از جمله 200 درجه سانتی‌گراد هم خواهد رسید. پس به طور کلی هر چقدر که مقدار روی به کار رفته در ترکیبات انواع زاماک بیشتر باشد قطعاً مقاومت یراق بالاتر خواهد بود و همچنین میزان شکنندگی زاماک تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل امروزه در ساخت مرغوب ترین انواع زاماک بیش از 90 درصد ترکیبات آن را روی تشکیل می‌دهد.

برای بالا بردن استحکام کششی و مقاومت در برابر ضربه انواع زاماک ها از مقدار مناسبی هم آلومینیوم استفاده می‌شود. این درصد در بیشتر موارد 4 درصد از ترکیبات کل آلیاژ زاماک است.

کاربرد انواع زاماک پنجره upvc​

کاربرد انواع زاماک پنجره upvc

اگر بخواهیم در مورد کاربرد انواع زاماک پنجره در مدل‌های مختلف صحبت کنیم. باید گفت این نوع آلیاژ بیشتر در یراق‌هایی که مربوط به قفل شدن صحیح درب و پنجره است به کار می‌رود. البته برای اینکه لنگه پنجره و درب های دوجداره به طور کامل به فریم خود بچسبند سعی شده است تا از زاماک استفاده شود. مثلاً اسپانولیت یک نوع از ابزارآلات فلزی است که در پنجره‌های یو پی وی سی با استفاده از چند زبانه کوچک عملکرد مناسبی دارد. این یراق در هنگام قفل کردن پروفیل لنگه پنجره‌های دو جداره به چهارچوب مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس با درگیر شدن چهار چوب به زاماک لنگه نیز پنجره و درب به راحتی و با استقامت زیادی می‌توانند به یکدیگر بچسبند.

نقش مهم زاماک پنجره

دقت کنید که انواع زاماک پنجره مانند زاماک فولادی آکس ۱۳ نقش مهمی در رگلاژ یراق درب و پنجره‌های دوجداره ایفا می‌کند. البته باید زاماک به کار رفته در ابزارآلات فلزی این نوع درب و پنجره‌های جدید به صورت تنظیم شده به کار روند. چون ممکن است که رگلاژ درب و پنجره‌های upvc و یا آلومینیومی با مشکل رو به رو شود. بنابراین در صورت خرابی زاماک می‌توانید آن را با کمک مراکز تخصصی نیز تعمیر یا تعویض کنید. از این رو ما در فروشگاه upvc ایران یراق سعی کرده‌ایم تا با فروش انواع زاماک نیز باکیفیت ترین یراق‌ها را در اختیار شما مشتریان گرامی خود قرار دهیم.

ضرورت انواع زاماک پنجره دوجداره

اگر چه انواع زاما‌ک ها تنها بخش کوچکی از قطعات پنجره ها و درب های دوجداره هستند. ولی تأثیر بسیار زیادی در آب بندی فضای لنگه و پنجره خواهند داشت. زاماک ها عایق بندی پنجره‌های upvc را افزایش می‌دهند پس لازم است تا در ساخت چنین محصولاتی از مناسب ترین زاماک استفاده شود. البته فراموش نکنید که در تولید زاماک ها برند و یا کارخانه خاصی وجود ندارد تنها عاملی که کیفیت زاماک ها را نشان می‌دهد میزان روی به کار رفته در ترکیبات آن می‌باشد. به همین دلیل در صنعت تولید درب و پنجره‌های دوجداره بنا به مقاومت انواع زاماک این نوع آلیاژهای پرکاربرد را در دسته‌های مختلفی طبقه بندی می‌کنند مانند:

  • زاماک ۲
  • زاماک ۳
  • زاماک ۵

عملکرد زاماک در انواع پنجره

انواع زاماک در پنجره مانند زاماک فولادی کشویی کاربردهای زیادی دارد. به همین دلیل برای بهبود مکانیسم درب و پنجره‌های دو جداره و بالا بردن طول عمر آن‌ها از آلیاژ زاماک استفاده می‌شود. چنانچه در تولید و تعمیر این مدل درب و پنجره‌های جدید از بهترین زاماک استفاده شود بدون شک استحکام محصول تا حد مطلوبی بالا خواهد رفت. همچنین درب و پنجره‌های upvc حتی تا 30 سال هم آسیب نخواهند دید.

تعمیر و تعویض انواع زاماک

در صورتی که انواع زاماک از جمله زاماک آکس ۹ و یا زاماک آکس ۱۳ دچار آسیب دیدگی شود. لازم است تا با دانش فنی زیادی این محصول مجدداً تهیه شده و تعویض گردد. اگر چه زاماک ها در قطعات کوچکی از درب و پنجره‌های دو جداره به کار می‌روند؛ اما نقش بسیار مهم و فنی در عملکرد این مدل درب و پنجره‌های دو جداره خواهند داشت. پس برای خرید انواع زاماک پنجره و درب upvc به شما پیشنهاد می‌دهیم به فروشگاه ما در مرکز upvc ایران یراق مراجعه کنید.

سخن پایانی

انواع زاماک پنجره قطعه ای است که برای آب بندی بهتر و کیپ شدن لنگه درب و پنجره‌های upvc به کار می‌روند. این نوع آلیاژهای محکم برای بهتر قفل شدن لنگه و چهارچوب به یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروزه زاما‌ک ها در اندازه و شکل‌های مختلفی ساخته و عرضه می‌شوند. پس جزء ابزارآلات تعویض این مدل درب و پنجره به حساب می‌آیند. در واقع زمانی که دستگیره را حرکت می‌دهید یک قطعه استوانه‌ای شکلی بر روی اسپانولیت و زاماک قرار می‌گیرد‌. هر چقدر که مقاومت زاماک بیشتر باشد این عملکرد باکیفیت مطلوب تری انجام می‌گیرد. پس به شما توصیه می‌کنیم برای خرید انواع زاماک پنجره و درب های دو جداره با کارشناسان فروش ما در مجموعه upvc ایران یراق در ارتباط باشید.

تعمیر و تعویض انواع زاماک​