لوگو ایران یراق

ساعات کاری

شنبه تا پنج‌شنبه: ۰۹:۰۰ الی ۲۰:۰۰

اسپانیولیت دو حالته
اسپانیولیت دو حالته

در فعالیت های پنجره سازی، تجهیزات زیادی به کار برده می شود تا بتوان یک پنجره امن و مطمئن ساخت. به این ترتیب یکی از این تجهیزات، انواع اسپانیولیت ها است. اسپانیولیت دو حالته نوعی از این تجهیزات می باشند که در دسته یراق آلات و قفل ها قرار دارند. این نوع یراق الات ها معمولا در پنجره های یو پی وی سی به کار برده می شوند و به عنوان مهم ترین تجهیزات به حساب می آیند.

اسپانیولیت دو حالته چیست؟

همانطور که ذکر شد، در انواع پنجره ها یراق الات و تجهیزات زیادی به کار برده می شود. به این ترتیب یکی از اصلی ترین این یراق الات در پنجره های دو حالته، اسپانیولیت دو حالته است. اسپانیولیت در واقع به کمک چند زبانه کوچک در امتداد طولی پروفیل، لنگه پنجره را به چهارچوب آن قفل می کند. به این ترتیب باعث می شود تا عایق بندی محکمی در سفت و محکم شدن لنگه به پنجره ایجاد شود. نتیجه این عایق بندی عدم تبادل حرارت، هوا و سرما و … به داخل محیط مورد نظر می باشد. در واقع منظور از این تجهیزات به صورت دو حالته اینجاست که در پنجره های دو حالته به کار برده می شود.

نحوه کار با اسپانیولیت دو حالته به این صورت است که با قرار گرفتن در قسمت مشخص شده درون لنگه یو پی وی سی، و در امتداد طولی پروفیل لنگه، بازشو را چهارچوب قفل خواهد کرد. به این ترتیب در سمت رو به روی لولاها با چرخش دستگیره و با درگیر شدن زبانه ها به روی اسپانیولیت دو حالته به زاماک نصب شده به روی چهارچوب لنگه درب یا پنجره به صورت محکم به چهارچوب می چسبد. به همین دلیل است که در صورت بسته بودن، عایق بندی محکم و ایمنی را می تواند به وجود اورد. در واقع این تجهیزات به نام اسپانیولیت ارتفاع نیز شهرت دارد. زیرا به اسپانیولیت دو حالته نوع ارتفاع نیز گفته می شود که از ویژگی های مهمی برخودار است.

 

اسپانیولیت دو حالته چیست؟

 

ویژگی های اسپانیولیت دو حالته

همانطور که ذکر شد، اسپانیولیت دو حالته در دسته یراق های دو حالته برای انواع پنجره های یو پی وی سی محسوب می شوند. به این ترتیب این یراق ها از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار هستند. از ویژگی های آن می توان به باز شدن به روی دو محور افقی و عمودی اشاره کرد. همچنین این یراق به گونه ای طراحی شده است که در برابر نفوذ آب به عنوان یک مانع عالی در برابر باران، برف، الودگی، گرد و غبار و … محسوب می شود. این یراق از بالاترین میزان صرفه جویی در میزان هزینه گرمایشی و سرمایشی برخوردار است. در این نوع یراق، برای باز کردن پنجره تنها برای عوض شدن هوا، نیاز به باز کردن کل پنجره نیست. به این صورت تنها با باز کردن حالت دوم پنجره می توانید به هدف خود برسید.

اسپانیولیت دو حالته به روی پنجره هایی به کار برده می شود که فضای زیادی را اشغال نمی کنند. همچنین در صورت باز شدن به پرده ها آسیب وارد نخواهند کرد. در اصل نسبت به سایر پنجره ها عایق قوی تر و بهتری را ارائه می دهد. به همین دلیل است که این پنجره ها با استفاده از یراق های دو حالته منحصر به فرد مورد اهمیت بیشتری قرار گرفته اند.

برندهای زیادی در تولید انواع اسپانیولیت ارتفاع دو حالته فعالیت می کنند که تنها باید برای یک کارایی عالی به ان ها مراجعه کنید. در اصل این ویژگی های منحصر به فرد این یراق است که به شما امکان این را می دهد که تجهیزات کاملی در پنجره خود داشته باشید.

 

ویژگی های اسپانیولیت دو حالته

 

اسپانیولیت های ارتفاع دو حالته باید چه ساختاری داشته باشند؟

برای انکه بتوانید از اسپانیولیت دو حالته یک استفاده بهینه و عالی داشته باشید، باید نوعی از این یراق را تهیه کنید که دارای قابلیت ها و ساختار خاصی باشد. به این ترتیب این اسپانیولیت ارتفاع باید دارای شیارهایی باشد که باعث شود بین صفحه اصلی و زیرین فاصله ایجاد شود. در این حالت در هنگام اصطحکاک دستگیره روان تر عمل می کند. همچنین روکش یراق از بین نرفته و باعث فرسودگی بین دو صفحه این یراق دو حالته نخواهد شد. همچنین عرض این سیستم باید دارای ضامن امنیت باشد. به این حالت در صورت باز شدن پنجره، این ضامن از بالا به صورت کلنگی عمل کرده و باعث قفل شدن دستگیره می شود. همچنین لولای بالای قاب اسپانیولیت دو حالته باید دارای ضامن پین باشد که به راحتی از جای خودش بیرون نیاید.

رعایت نکردن این عامل باعث می شود تا در هنگام باز شدن پنجره لنگه از قاب خارج شود. همچنین این عامل می تواند خسارات زیادی را وارد کند و هزینه های هنگفتی را شامل شود. اسپانیولیت دو حالته باید از دو نقطه قابل رگلاژ برخوردار باشد که یکی از ان ها برای چپ و راست کردن بازشو پنجره و دیگری برای تنظیم فشار لنگه به فریم به کار برده می شود. همچنین لازم است بدانید پیچ هایی که در این قطعات به کار برده می شوند، باید دارای مقاومت بالایی باشند. در این صورت در هنگام رگلاژ رزوه پیچ ها شل نشده و یراق اسپانیولیت دو حالته دارای مشکل نخواهد شد. در نهایت قفل امنیتی که به روی این اسپانیولت ارتفاع قرار داده می شود، باید این قابلیت را دارا باشد که در هنگام قفل کردن پنجره کاملا لنگه را در محل استاندارد خودش قرار دهد. به این صورت  مانه نفوذ گرد و غبار و الودگی و سرما شده و مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

 

اسپانیولیت های ارتفاع دو حالته باید چه ساختاری داشته باشند؟

 

قیمت اسپانیولیت ارتفاع دو حالته

زمانی که برای یک طراحی عالی در نصب پنجره های دو حالته به دنبال این هستید که انواع اسپانیولیت دو حالته را تهیه کنید، بعد از کیفیت، مهم ترین عامل قیمت است. به این ترتیب می توانید با مراجعه به برندهای شناخته شده این محصول را تهیه کنید. البته لازم به ذکر است که قیمت این یراق دو حالته به عوامل زیادی بستگی دارد که در هر برند متفاوت است. ولی می توانید در یک نمایندگی مطرح عالی ترین نوع ان را تهیه کنید. با مراجعه به فروشگاه ها و نمایندگی های مطرح می توانید از قیمت آن اطلاع کسب کنید.

سخن پایانی

انواع یراق های دو حالته اعم از نوع ذکر شده، می تواند در کیفیت عالی تاثیر به سزایی در نصب پنجره های دو حالته داشته باشد. پس بهتر است با مراجعه به برندی مطرح نوع بی نقص از آن را تهیه کنید.