لوگو ایران یراق

ساعات کاری

شنبه تا پنج‌شنبه: ۰۹:۰۰ الی ۲۰:۰۰

پنجره ‌های کشویی
پنجره ‌های کشویی

پنجره‌ های کشویی یکی از انواع مدل‌های پنجره‌ هایی هستند که امروزه بسیار استفاده می‌شوند. استفاده از این پنجره ‌ها در مکان‌های مختلفی دیده می‌شود که در هر کدام نیز می‌توانند مزیت‌های خاصی را به همراه بیاورند. در ادامه این مطلب قصد داریم تا در خصوص مزیت‌های استفاده از این پنجره ‌ها، نکات مثبت و منفی که با خود به همراه می‌آورند و همچنین موارد دیگری که مربوط به آن‌ها می‌شوند، یاد کنیم. ذکر این نکات سبب می‌شوند تا اگر به دنبال ساخت خانه و استفاده از این محصولات هستید، بتوانید تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید.

پنجره دو جداره کشویی

در گذشته، یعنی در حدود تقریباً دو الی سه دهه پیش، پنجره‌ های کشویی از نوع معمولی بودند، اما امروزه این پنجره‌ ها در ۹۰ درصد از مواقع، حالت دوجداره دارند و شامل قاب و لولای پنجره یو پی وی سی می‌شوند. به طور کلی پنجره‌ های کشویی به صورت کشویی باز و بسته می‌شوند که مزیت‌های فراوانی را نیز با خود به همراه می‌آورند.

 

پنجره دو جداره کشویی

 

مزیت‌ها و نکات مثبت

در اولین قسمت بهتر است به مزیت‌های این مدل از پنجره ‌ها بپردازیم تا هرچه بهتر و بیشتر بتوانیم در مورد آن‌ها کسب اطلاعات نماییم.

۱-راحتی

اولین مزیتی که می‌توان به این مورد از سازه‌ها نسبت داد، در مورد راحتی کار با آن‌ها است. پنجره‌ های کشویی را می‌توانید بسیار ساده و راحت باز و بسته نمایید. همین راحتی کار با آن‌ها سبب می‌شود تا حتی کودکان و افراد سالمند که توان زیادی برای انجام کار‌های مختلف ندارند نیز، بتوانند به سادگی این پنجره‌ ها را باز کنند.

۲-عدم محدودیت فضا

درب‌ها و پنجره‌ های معمولی برای باز شدن کامل و یا نیمه، نیاز به فضایی به اندازه یک ربع از دایره دارند. این فضا می‌تواند با توجه به ابعاد درب و پنجره متفاوت شود، گاهی اوقات به دلیل وجود وسایل مختلف در اتاق و یا کوچک و باریک بودن راهرو‌ها، نمی‌توان به سادگی از این درب و پنجره ‌های معمولی استفاده کرد. این در حالی است که پنجره‌ های دوجداره کشویی می‌توانند به سادگی و در هر مکانی، بدون نیاز به فضا برای باز و بسته شدن، نصب شوند.

۳-عایق‌بندی

مورد بعدی در خصوص عایق‌بندی این مدل از پنجره ‌ها است. پنجره ‌های کشوی به دلیل ساختار خاص و ویژه‌ای که دارند، می‌توانند به سادگی عمل عایق‌بندی را انجام دهند و به همین روش از نفوذ گرد و غبار و یا سر و صدا به داخل خانه و محیط کار، جلوگیری کنند.

۴-امکان نصب ساده پرده

مورد بعدی در خصوص امکان نصب ساده هر نوع از پرده‌ای بر روی آن است. این درب و پنجره‌ ها به صورت کشویی باز و بسته می‌شوند، بنابراین هر بار برای باز کردن پنجره نیازی نیست تا پرده را بالاتر برده و از روی لنگه پنجره رد کنید.

انواع پنجره دوجداره

پنجره‌ های دوجداره دارای ۲ نوع مختلف از لحاظ تعداد لنگه‌های بازشو است. هر کدام از این مدل‌ها با توجه به فضایی که قرار است در آن استفاده شوند، دارای مزیت‌های خاص خودشان هستند.

۱-پنجره کشویی یک لنگه بازشو

معمولاً بیشترین حجم پنجره ‌های کشویی که در ساختمان‌های اداری و مسکونی استفاده می‌شوند، از همین مدل یک لنگه بازشو هستند. در این مدل از پنجره ‌ها صرفاً یک لنگه حالت کشویی دارد و لنگه دیگر به صورت ثابت می‌ماند. از جمله معایب این پنجره ‌ها آن است که اگر لنگه کشویی پنجره به سمت بیرون دارای ریل باشد، نمی‌توانید از داخل خانه آن را تمیز کنید. مورد بعدی نیز آن است که در صورت وقوع هر اتفاقی امکان ندارد که بتوانید به سمت ثابت پنجره دسترسی داشته باشید.

۲-پنجره کشویی دو لنگه بازشو

دومین موردی که می‌توان در خصوص این مدل از پنجره ‌ها در نظر داشت، مربوط به پنجره‌ های کشویی دولنگه باز شو هستند. اولین ویژگی آن است که هر دو لنگه درب می‌توانند به صورت جداگانه باز و بسته شوند. تنظیم اینکه کدام قسمت از پنجره باز باشد و کدام قسمت بسته شود، با این مدل از پنجره‌ ها ساده‌تر خواهد بود. مزیت بعدی نیز آن است که میزان گردش هوای بیشتری را با این نوع از پنجره‌ ها می‌توانیم داشته باشیم.

مدل‌های پنجره کشویی دوجداره

اما علاوه بر آن که می‌توان پنجره‌ های دوجداره را از لحاظ تک لنگه و یا دولنگه بودن آن‌ها تقسیم‌بندی کرد، می‌توانیم بگوییم که پنجره‌ های کشویی دوجداره به دو حالت افقی و عمودی نیز وجود دارند که بیشترین تقاضا در زمینه پنجره ‌های افقی است. با این وجود بد نیست در مورد پنجره ‌های عمودی، دستگیره پنجره و… نیز اطلاعاتی را داشته باشید تا هرچه بهتر و بیشتر بتوانید در خصوص انتخاب خودتان فکر کنید.

 

مدل‌های پنجره کشویی دوجداره

 

پنجره کشویی دوجداره عمودی

مهم‌ترین تفاوت بین این مدل و مدل پنجره‌ های افقی مربوط به آن است که این پنجره ‌ها در فضا‌های خاصی استفاده می‌شوند و معمولاً سلیقه خاصی را نیز می‌طلبند. از جمله مزیت‌های این مدل از پنجره ‌ها می‌توان به مواردی همچون موارد زیر اشاره کرد:

*نیازی به فضا برای بازشو ندارند، در واقع چون لنگه‌ها به صورتا عمودی باز و بسته می‌شوند، می‌توانند به سادگی نیز بدون نیاز به فضا، در محیط‌هایی که فضای کمی دارند استفاده شوند.

*در صورتی که عرض چارچوب کم باشد و فضای مناسبی برای استفاده از پنجره‌ های کشویی افقی وجود نداشته باشد، می‌توانید از این مدل پنجره ‌ها استفاده کنید.

*وجود قابلیت قفل شدن در ان‌ها سبب می‌شود تا امنیت منزل و یا محل کارتان نیز تأمین شود.

*به دلیل سبک خاصی که دارد، می‌تواند تلفیقی از معماری مدرن و کلاسیک به شمار رود.

*امکان استفاده از شیشه‌های تک جداره، دوجداره و حتی سه جداره نیز بر روی آن‌ها وجود دارد.

جمع‌بندی

پنجره‌ های کشویی یکی از مواردی هستند که هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی در دو مدل تک لنگه بازشو و دولنگه بازشو، عرضه می‌شوند. در صورتی که قصد خرید این مدل از پنجره ‌ها را داشته باشید، می‌توانید به سادگی به فروشگاه‌هایی که چنین محصولاتی را عرضه می‌کنند مراجعه کرده و باکیفیت‌ترین آن‌ها را نیز خریداری کنید. فراموش نکنید که زیبایی در کنار کیفیت می‌تواند اهمیت داشته باشد.