لوگو ایران یراق

ساعات کاری

شنبه تا پنج‌شنبه: ۰۹:۰۰ الی ۲۰:۰۰

تفاوت شید و زبرا
تفاوت شید و زبرا

شناخت تفاوت شید و زبرا در حوزه کاری مربوط به این موارد می‌تواند یکی از موضوعات مهمی باشد که معمولاً مطرح نمی‌شود و یا در صورتی هم که مطرح شود، آن طور که باید و شاید به آن پرداخته نمی‌شود. به طور کلی در این مطلب قصد داریم تا در خصوص ویژگی‌های این دو مورد و همچنین تفاوت‌هایی که بین آن‌ها وجود دارد، صحبت کنیم.

شید چیست؟

ابتدا در خصوص شید توضیحاتی را ارائه می‌دهیم. شید، نام پرده‌هایی است که به سبک مدرن طراحی شده و برای منازل مسکونی انتخاب بسیار مناسبی هستند. مواد تشکیل دهنده پرده شید که بسیار نیز نرم و لطیف است، معمولاً از پنبه، کتان، پلی استر و پارچه تشکیل می‌شود. پرده شید که به شکل یک تکه پارچه کامل دوخته می‌شود، در حول یک محور چرخیده و می‌تواند دارای تنوع خاصی از طیف‌های رنگی باشد.

یکی از مزیت‌های دیگر این پرده‌ها علاوه بر وجود تنوع رنگی در آن‌ها، مربوط به سایز‌های مختلف آن‌ها است. در واقع می‌توانید پرده‌های شید را در هر اندازه و طول و عرضی که می‌خواهید، سفارش دهید.

 

شید چیست؟

 

زبرا چیست؟

نوع دوم پرده‌ای که امروز قرار است مورد مقایسه قرار گیرد، با نام پرده زبرا شناخته می‌شود. این مدل از پرده‌ها در دکوراسیون‌های داخلی خانه‌ها دارای محبوبیت بسیار زیاد و کاربرد‌های مختلفی هستند. پرده زبرا دارای یک ویژگی بسیار برجسته است و آن هم توانایی تنظیم میزان نور ورودی به محیط داخل است.

پرده زبرا از یک پارچه که شامل تور و پارچه بافته شده می‌باشد، تشکیل شده است. این متریال‌ها را به صورت دو لایه بر روی هم قرار می‌دهند و زمانی که با دسته کنترل قرار گرفته در کنار پرده، توری و پارچه را روی هم قرار دهید، نور به داخل وارد می‌شود.

شباهت شید و زبرا

برای شناخت تفاوت شید و زبرا که هر دو، نوعی پرده برای دکوراسیون داخلی منازل و محیط‌های کار هستند، می‌توانید به مطالبی که در این بخش عنوان می‌شوند، توجه داشته باشید. این مطالب همگی سبب می‌شوند تا بتوانید انتخاب بسیار بهتر و آگاهانه‌تری را داشته باشید. اما تفاوت شید و زبرا که هر دو نوعی پرده هستند، شامل چه مواردی می‌شود؟ پیش از آن که بخواهیم در خصوص تفاوت‌های این دو مدل پرده صحبت کنیم، باید به بررسی شباهت‌های آن‌ها بپردازیم.

شباهت‌های شید و زبرا

هر دو این پرده‌ها جز سبک‌ها و طرح‌های جدید بوده که کم کم جایگزین پرده‌های سبک قدیمی و سنتی می‌شوند. بنابراین می‌توان گفت که از این لحاظ، این پرده‌ها دارای نقطه اشتراکی با یکدیگر هستند. می‌توانید هم از پرده‌های شید و هم از پرده‌های زبرا برای محیط‌های مختلفی همچون خانه و محل کار استفاده کنید.

شباهت دیگر این مدل از پرده‌ها با هم ان است که می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن‌ها را نصب کنید و به سرعت و بدون آن که دیوار و یا سقف دچار تخریب شود، آن‌ها را اجرا و پیاده‌سازی نمایید.

 

شباهت‌های شید و زبرا

 

تفاوت شید و زبرا

تا اینجا به بررسی شباهت‌های بین این دو مورد پرداختیم، اما تفاوت‌های آن‌ها چیست؟ می‌توان گفت یکی از اصلی‌ترین مواردی که تفاوت شید و زبرا را به وجود می‌آورد، مربوط به ایجاد سایه روشن‌های نوری می‌شود. پرده شید به طور کامل قابلیت ایجاد سایه روشن در نور را ندارد و صرفاً برای عبور و یا عدم عبور نور می‌توانید آن را باز و بسته کنید. اگر بخواهید تا میزان نور ورودی را در پرده‌های شید تنظیم کنید، صرفاً می‌توانید پرده را به سمت بالا جمع کنید و راه حل دیگری برای این کار وجود ندارد.

این در حالی است که در پرده‌های زبرا می‌توانید بدون آن که پرده را کاملاً جمع کنید، صرفاً با حرکت دادن زنجیر کناری پرده، میزان نور ورودی را به گونه‌ای تنظیم کنید که حداکثر و یا حداقل میزان نور به فضای داخل بتابد. با این وجود در پرده‌های زبرا امکان باز کردن و یا بستن کامل پرده نیز وجود دارد.

جمع‌بندی

شناخت تفاوت شید و زبرا سبب شد تا اگر به دنبال خرید این پرده‌ها باشید، بتوانید در فروشگاه‌های مدنظر خودتان، پرده‌ای را خریداری کنید که با مؤلفه‌های مدنظر شما همخوانی بیشتر و بهتری دارد. فراموش نکنید که اولین موضوع در خصوص خرید پرده برای فضای داخلی، علاوه بر رنگ و طرح و همچنین کارایی آن، مربوط به کیفیت متریال‌های اولیه و سازنده آن پرده می‌شود.

اگر به دنبال خرید پرده‌های باکیفیتی در حوزه پرده‌ها و یا محصولات یو پی وی سی هستید، کافی است تا به فروشگاه‌های معتبری که در این زمینه وجود دارند، مراجعه کنید. مراجعه به این فروشگاه‌ها سبب می‌شود تا علاوه بر امکان خرید پرده‌های باکیفیت، بتوانید با قیمت‌های مناسبی نیز خرید خود را انجام دهید و این موضوع قطعاً برای کسانی که به تعداد زیادی نیاز به این سبک از پرده‌ها دارند، بسیار مورد اهمیت است.